Pyörällä pääsee

Sunnuntaina kävin äidin luona päiväseltään. Menin junalla pyörän kanssa. Huollettiin pyörä eli pestiin se ja rasvattiin ketjut. Pyörä tuntui huollon jälkeen hyvältä ajaa. Tulin illalla kotiin. Juna oli kotimatkalla ihan täysi, enkä päässyt istumaan. Ajoin rautatieasemalta Linnainmaan kautta, että piristyisin. Reitti kotiin oli sitä kautta yli kymmenen kilometriä pidempi.

Maanantaina alkoi pyöräilymatkat töihin, kun sää salli sen. Sää oli aurinkoinen ja hyvä. Tuntui kivalta pyöräillä töihin. Työmatkaan meni pyörällä 1,5 tuntia. Työmatka oli melkein 14 kilometriä. Pyöräilin Santalahden kautta Myllypuroon ja sieltä töihin.

Lähdin työpäivän jälkeen ajamaan Näsinkallion kautta. Pidin välipalatauon ja valokuvasin vähän. Jatkoin Kaupin keilahallille, kun oli bilisryhmä. Ryhmässä oli mukana 10 kaveria. Pelasin eri kavereiden kanssa. Tällä kertaa osuin palloihin ja sain pusseihin. Pussittamisessa auttoi keskittyminen siihen, mihin palloon lyö.

Kolme päivää salia ja uintia

Tiistaina lähdin töihin niin kiireellä, et kuntosaliranneke jäi kotiin. Yritän olla myöhästymättä töistä, vaikka aamupalan teko mukaan aiheutti kiireen. Bussi ei odota.

Kävin työpäivän jälkeen hakemassa rannekkeen, että pääsin salille. Otin pyörän ja pyöräilin hallille treenaamaan.

Salilla tein enemmän käsijuttuja, koska kädet ovat ne, jotka vievät uimisessa eteenpäin. Tein muun muassa punnerruksia ja nostin 9 kg käsipainoja, mutta tein myös jalat.

Sitten meni uimaan 25 metrin altaaseen. Uin kisalajit ja sekaria. Tuntui, että hyvin ne sujuivat: 1750 metriä uitu.

Keskiviikkona aktiivisuusranneke ei löytänyt sisäistä signaalia. Vaikka sammutin harjoituksen ja käynnistin uudelleen, ei auttanut. Kaikki matkat näytti vain 0 km. Välillä mittari tekee niin.

Poljin aamulla hallin kuntosalille. Treenasin tunnin. Käsitreenit alkoivat tuntua käsissä. Jalkaprässissä nousi 153 kiloa painolevyjä. Se alkoi tuntua jaloissa.

Kuntosalin jälkeen lähdin pyöräilemään töihin. Menen mieluummin pyörällä kuin bussilla, koska pyörällä pääsee nopeammin kuin bussilla. Aikaa meni saman verran kuin maanantaina, vaikka mittari ei näyttänyt matkaa.

Työpäivän jälkeen suuntasin Pyynikille uimaan parakilparyhmän treeneihin. Meillä alkoi kisojen takia jatkokaudelle treenit. Valmentaja pisti koville. Kisoja varten oli taas happotreenit: 100 metriä selkää ja perhosta ja ennen sitä 50 metriä molempia. Kaikki matkat uitiin 5 kertaa. Treenit tuntui raskaalta. Tällä kertaa sain ohjeen kiinnittää huomiota selän käsivetoihin.

Torstaina menin työpäivän jälkeen salille ja uimaan. Salilla meni tunti. Tein samat harjoitukset kuin keskiviikkoaamuna, mutta käsipainot vaihtuivat 8 kg painoihin. Treeni tuntui rankalta.

Salilta lähtiessä ranneke piti näyttää lukijaan. Siinä samalla puhelin tippui. Menin pukkariin katsomaan miten kävi. Kännykästä meni näyttö hajalle. Panssarilasi ei auttanut. Menin puomin ali kassoille pyytämään henkilökunnalta, et saan soittaa äidille.

Puhelun jälkeen menin vielä uimaan 50 metrin altaaseen. Uin 2050 metriä, lähinnä kisalajeja. Tarkoitus oli uida kaikki lajit läpi ja miettiä mihin kiinnittää huomiota. Rintaa treenasin aika monta kertaa.

Äiti tuli junalla Tampereelle. Käytiin ostamassa mulle uusi kännykkä ja suojakuoret. Panssarilasia ei löytynyt. Se pitää tilata. Käynnistettiin kännykkä, ennen kuin äiti lähti pois. Uusi kännykkä tuntui hyvältä. Kotona sain asennettua loput sovellukset. Olin väsynyt.

Kaverien seurassa

Perjantaina asumisenohjaaja kävi aamulla. Kokeiltiin saada kuntoon kännykän sormenjälkiavaus, kun EM päässyt wappiin. Lukija ei tunnistanut aiempaa sormenjälkeä, niin poistin sen käytöstä ja asensin uudelleen. Lisäsin kaksi uutta jälkeä. Sitten alkoi toimia.

Menin uimaan 2300 metriä 50 metrin altaassa. Kävin taas kaikki kisalajit läpi, ja uin sekaria.

Lähdin pyöräilemään ja hakemaan avaimen hävinneen tilalle. Se oli valmis, ja nyt oli aikaa hakea se itselleni. Jatkoin matkaa Olkkariin. Kaverit tekivät hamahelmitöitä ja juttelivat keskenään. Minäkin juttelin kavereiden kanssa, ja autoin kaveria löytämään hamahelmiä.

Lauantaina lähdin Voimavirran ja Iltiksen porukan kanssa Vähäsiltaan kevätvaellukselle. Vähäsilta on kurssi-lomaleirikeskus. Meitä oli aika paljon. Bussilla mentiin.

Ei me kävelty siellä, vaan pidettiin hauskaa. Pelattiin ulkona piha-Yatsia. Piha-Yatsissa heitetään isot nopat rasiasta maahan. Saunottiin, ja osa kävi järvessä uimassa. Minä en mennyt, etten vilustu ennen kisoja. Ruuaksi saatiin makkaraa.

Mukavinta reissussa oli se, että sai viettää aikaa kavereiden kanssa.

Illalla kävin vielä Linnainmaalla kävelemässä, et saisin ajatukset rauhoittumaan. Kävely auttoi.